Plan zajęć
6.30 – 7.30 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Własna aktywność dzieci: – zabawy w kącikach zainteresowań, – wykonywanie zadań indywidualnych, -ćwiczenia i zabawy ruchowe |
7.30 – 8.45 | Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe Rozwijające percepcję wzrokową i słuchowa, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne. |
8.45 – 9.00 | Przygotowanie do śniadania (zabiegi higieniczne, czynności porządkowe) |
9.00 – 9.30 | Śniadanie. Kształtowanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole. |
9.30 –11.45 | Zabawy samodzielne w sali oraz przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmiczne, umuzykalniające, Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze, ubieranie, rozbieranie. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zorganizowane zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Rozmowy indywidualne. |
11.45 -12.00 | Przygotowanie do obiadu: czynności samoobsługowe i higieniczne. |
12.00–12.30 | Obiad. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12.30 –13.30 | Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki, bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne. Dzieci starsze – zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. |
13.45 –14.00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku |
14.00 –14.30 | Podwieczorek przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. |
14.30 –16.30 | Zabawy dydaktyczne, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy umuzykalniające, działalność plastyczna, zabawy rytmiczne. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. |